Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic kan springa snabbare i Vibrams (Read 1057 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
kan springa snabbare i Vibrams
09/02/19 at 03:28:10
Print Post  
En av de fantastiska sakerna med sporten att springa ?r att jag upprepade g?nger bevittnar att bra m?nniskor uppn?r verkligen fantastiska saker. Jag har skrivit mycket p? den h?r bloggen om kraften p? internet att f?ra likasinnade m?nniskor, och s? var det f?rra ?ret som jag tr?ffade en kille med namnet Andy O’Brien Adidas Superstar Femme p? den sociala tr?ningssidan dailymile. Andy O. var tillsammans med en liten grupp andra kollegor (ni vet alla vem du ?r!) En tidig adoptiv Nike Air Max 270 Femmep? dailymile, och vi har sedan dess blivit medlemmar i dailymile Team. Andy sticker ut p? grund av sin tr?kiga, sj?lvf?rst?rkande k?nsla f?r humor, hans f?rgglada kl?der och varum?rkesduk och hans k?rlek till gott ?l. Det ?r l?tt att ber?tta att han har www.tamarastein.co.uk kul n?r han springer, och det gnuggar p? oss andra. Han ?r ocks? ganska h?ndig med Photoshop, mycket till min ofta obehag. I alla fall beslutade Andy tidigare i ?r att tr?na f?r och springa Burning River 100 Mile Ultramarathon i NE Ohio. Hans f?rsta avsikt var att g?ra 50 miler, men inte att hitta en p? r?tt plats vid r?tt tidpunkt, valde han att g?ra det stora hoppet till 100 (hans tidigare l?nga lopp var 50K HAT-loppet tidigare i ?r).Nike Air Max 270 Womens  Andy lyckades s?tta in sina mil tidigt p? morgonen och sent p? kv?llen medan han jonglerade kraven fr?n jobb och familj, och ig?r slog han p? Nike Air Max 270 Mens startlinjen vid BR100. Jag vaknade i morse f?r att hitta en tweet fr?n min kompis Steve Speirs som s?ger att Andy hade avslutat BR100 i en tid av 26:36:05. Jag ?r fruktansv?rd och inspirerad och ville ta ett ?gonblick f?r att gratulera Andy till denna fantastiska prestation. Andy, du har s?kert f?rtj?nat en ?l - njut av det! Min kompis Matt, f?rfattare till Run Luau Run-bloggen, s?tter bara upp ett intressant inl?gg d?r han diskuterar prestandafr?gan eftersom den h?nf?r sig till hans personliga erfarenhet som n?stan uteslutande k?rs i Vibram Fivefingers-skorna. Matt ?r en av de mest erfarna minimalistiska l?parna som jag k?nner, att ha k?rt ?ver 1000 mil i Vibrams och har avslutat 3 Adidas Superstar Femme maraton och en m?ngd kortare lopp i dem. Vi kommer att springa Hampton Smuttynose Rockfest Marathon i NH tillsammans i oktober, och han har sina Nike Air Max 90 Damen ?gon inriktade p? en BQ-tid - vi k?r en liknande maraton takt, s? vi kanske bara slutar springa tillsammans f?r en bra del av t?vlingen. I sitt inl?gg g?r Matt f?ljande iakttagelse: ”M?nniskor fr?gar mig st?ndigt: 'Kan du springa snabbt i s?dana saker?' De pekar p? min Vibram Bikilas eller Treks, och ?r inte s?ker p? vad de ska g?ra av dem. eller n?gon variant av det, ?r en vanlig fr?ga som st?lls av de av oss som v?gar ut i offentligheten b?r Fivefingers. Jag var en g?ng omgiven av hela personalen i en Finish Line-skobutik i v?rt lokala k?pcentrum och spritade med fr?gor om skorna. Vad Matt fokuserar p? i sitt inl?gg ?r fr?gan om hastighet - ?ven om han ?r anekdotisk, ber?ttar hans Nike Air VaporMax Donne erfarenhet att han kan springa snabbare i Vibrams ?n han kan i mer traditionella skor, ?ven om han fortfarande tenderar att vara en h?lspisare (det www.tobiasstiftung.de finns excepetions till varje regel, och Matt kanske bara ?r killen f?r att visa att inte alla byter till midfoten / framfoten i dessa skor). Han ?r f?rmodligen f?r blygsam f?r att n?mna det, men f?r n?gra dagar sedan sprang han en n?ra 5:30 mil i Vibrams. Han spekulerar i att fr?gan f?r honom kan vara en kombination av mindre vikt till fots och en effektivare framsteg i Fivefingers: “S? vad f?r jag till? Vibram Fivefingers ?r min racingsko. De ?r bokstavligen halva vikten av mina gamla Brooks-tr?nare och jag ?r ?vertygad om att de har hj?lpt mig att n? tider som jag inte skulle ha haft annat. Mellan att tvinga mig att springa p? ett mer effektivt s?tt och l?ta mig b?ra mindre vikt Nike Air Max 90 Herren har min hastighet g?tt upp. Vid 40 ?rs ?lder och med bara lite ?ver ett ?r med j?mn k?rning under mitt b?lte kunde jag spela in en sub-40 p? bara min andra 10K. Jag var ingen l?pare f?re november 2008. Nike Air Max 90 Womens Var det enbart p? grund av skorna? Aldrig! Men jag tvivlar inte p? att de hade en enorm del i mitt lopp den dagen (naturligtvis missade jag fort
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint