Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic eftermiddag gjorde jag min 2 (Read 836 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
eftermiddag gjorde jag min 2
08/27/19 at 06:17:58
Print Post  
Mitt i rusningen av nya s? kallade minimalistiska skor som tr?ffar marknaden (eller snart kommer att komma i butiker) ?r det l?tt att f?rbise det faktum att n?stan alla skoproducenter redan g?r skor som passar ganska kvadratisk i denna kategori (beroende Nike Air Max 90 Femme Rose p? hur du definierar minimalistisk - vissa f?redrar att kalla dessa "reducerade" eller "?verg?ngsskor". I sj?lva verket kan de nuvarande erbjudandena i v?gen och vackra plattformar f?r l?ngdskid?kning Nike Air Max 270 Womens vara mycket mer "minimala" ?n m?nga av de s? kallade "minimalistiska" skorna som f?r n?rvarande tillverkas (med n?gra f? undantag - Vibram Fivefingers, Terra Plana Evo och n?gra andra - se min Minimalist Shoe Guide f?r mer). Dessutom kan m?nga av dessa skor k?pas f?r halva priset (eller mindre) av n?gra av de mer kraftfullt marknadsf?rda minimalistiska erbjudandena, av vilka n?gra jag kommer att granska snart - h?ll dig uppdaterad! F?r n?gra m?nader sedan skrev jag ett mycket positivt recension av Brooks Mach 11 XC racingl?genhet. Mach 11 har en l?g h?l, endast en 4 mm h?l-till-t?-droppe och ?r mycket l?tt (7,1 oz i m?ns storlek 9). Adidas Hamburg Womens Den enda nackdelen som jag hade identifierat ?r att Mach 11 passar ganska smal i foten och h?len. Vid skrivandet av den recensionen var jag medveten om att Brooks var inst?lld p? att sl?ppa den Nike Roshe Run Damen uppdaterade Mach 12, och jag kontaktade dem f?r att se om de skulle skicka mig ett par f?r att granska och j?mf?ra med den tidigare versionen (de var n?digt ?verens - i av intresse av fullst?ndig avsl?jande, l?t mig ?ppet s?ga att jag inte erh?ller n?gon annan form av kompensation f?r denna ?versyn). Jag har nu lagt in cirka 35 mil i Mach 12, och ?r redo att ge min recension. N?r jag f?rst s?g promobilder av Brooks Mach 12 p? bloggen Running Warehouse, blev jag direkt imponerad. Enkelt sagt, detta ?r en av de snyggaste skorna som jag ?ger. Det svarta / gula f?rgschemat ser bra ut, och skon skriker bara "snabbt!" Jag ?r en stor tro p? Nike Air Max 95 Femmepsykologins kraft att h?ja prestanda, och n?r jag springer i en sko som f?r mig att k?nna mig snabb, tror jag att det kan ge en liten boost. Brooks uppm?rksammade verkligen designdetaljer med den h?Nike Air Max 270 Dames r, och det ?r en best?md vinnare ur estetisk synvinkel. Som jag n?mnde ovan var mitt enda riktiga klagom?l med Mach 11 smalheten i passformen i fotfoten och h?len. Mach 12 ?r en komplett ny design b?de vad g?ller utseende och konstruktion. ?ven om det fortfarande ?r en smal sko och kanske inte passar bra f?r en bred fot, passar Mach 12 min fot b?ttre och ?r m?rkbart bredare i mittfoten - den l?ser sig p? min fot som en handske. Precis som Mach 11, rider Mach 12 v?ldigt n?ra marken, och jag m?ter den ocks? som en 4 mm droppsko (samma som Nike Free 3.0, Saucony Kinvara och den snart anl?nda New Balance Minimus-uppst?llningen - se det h?r inl?Nike Internationalist Mujer gget f?r mer om h?l-t? sl?pp). Med tanke p? den l?ga h?len skulle detta vara ett bra val f?r n?gon som f?rs?ker ?verg? till en mer mellanfot (hela sulan) eller framfoten. Brooks lyckades ocks? Nike Air Max 90 Dam raka en full ounce av vikten p? Mach 12 (6,0 oz i storlek 9), vilket g?r det till en av de l?ttaste skorna som jag ?ger - detta ?r ett enormt plus f?r mig. Mitt enda klagom?l om Mach 12 ?r den ?verdrivna Nike Air Max 95 Dam t?fj?dern (t?ens upp?tg?ende). Jag har i allm?nhet inte n?got emot t?fj?dern, men i Mach 12 m?rks det n?r jag s?tter p? dem, men mindre n?r jag faktiskt springer. Jag har inget annat ?n bra saker att s?ga n?r det g?ller prestanda av Mach 12. Det ?r en bra sko att springa i, den hanterar blandad terr?ng bra, och den kommer inte i v?gen f?r mycket n?r jag f?rs?ker arbeta med att flytta min landning mer mot mitt mitt / framfoten (n?rvaron av en l?tt h?lh?jning g?r det dock lite sv?rare ?n i min Vibram Fivefingers Bikilas.) Till exempel tog jag dem till banan f?rra veckan och gjorde 20 × 200 intervaller i ca 5:40 min / mil tempo Nike Air Max 95 Femme> och kunde f?rkorta min g? och landa p? framfoten n?stan hela tiden - det ?r en n?stan perfekt sko f?r snabbarbete. Ig?r eftermiddag gjorde jag min 20 mil l?nga k?rning i dem ?ver mycket kuperad terr?
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint