Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic mycket intressant och verkar (Read 890 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
mycket intressant och verkar
08/23/19 at 03:24:20
Print Post  
Ett av de viktigaste argumenten Nike Air Huarache Dames som m?nga framf?r f?r att k?ra barfota eller i minimalistiska skor ?r att det Adidas Superstar Femme minskar risken f?r skador. ?ven om jag trendar mot minimalism i mina egna skopreferenser, kommer jag dock att vara helt ?rlig och erk?nna att ingen studie har bekr?ftat att barfota / minimalistisk k?rning faktiskt minskar skadorna hos l?pare (p? samma s?tt som jag vet har ingen studie visat att modern , h?gteknologiska skor g?r det heller). Med tanke p? detta, var kommer denna tro p? den skada som reducerar kapaciteten f?r barfota / minimalistiska l?par ifr?n? I avsaknad av studier som unders?ker kopplingen mellan skor / minimalistiska skor / brist p? skor och skadorisk, vad vi sitter kvar med ?r anekdotiska bevis - m?nga l?pare har rapporterat att ?vervinna gamla eller nagande skador Nike Air Max 1 Donne genom att kasta sina skor eller springa i en minimalistisk sko som Nike Air Max 95 Femme> Vibram Fivefingers. Men f?r alla l?pare som rapporterar att de botas av gamla l?pskador, ?r ett till synes lika stort antal barfota / Nike Air Max 95 Dames minimalistiska l?pare buktade f?r skador som den fruktade "toppen av fotsm?rta" eller metatarsal stressfrakturer. Det ?r mycket m?jligt att m?nga av dessa skador beror p? att m?nniskor g?r f?r mycket f?r tidigt i en sko som deras kropp helt enkelt inte ?r anpassad till, och det ?r d?rf?r sv?rt att veta om dessa skador fortfarande skulle intr?ffa om en l?ngre, enklare anpassningsplan f?ljdes. Det ?r ocks? m?jligt att vissa m?nniskor helt enkelt inte kan tolerera att springa barfota eller i en mycket minimal sko p? grund av den unika strukturen i kroppen (m?nsklig variation ?r v?ldigt verklig, det tror jag helt klart). Snarare ?n www.jamlikhalsavast.se att st?lla sig f?r den st?rre skadedebatten f?r mycket h?r vill jag fokusera Adidas NMD Mujer p? bara en aspekt - varf?r verkar vissa l?pare ?vervinna skador efter att ha g?tt ?ver till barfota / minimalistiska? En av de saker som m?nga m?rker n?r de byter till en barfota / minimalistisk Nike Air Max 270 Womens k?rstil ?r att deras steg b?rjar f?r?ndras. Typer av observerade f?r?ndringar inkluderar en f?r?ndring i fotsp?r fr?n h?l till mitten / framfoten, en kortare steg och en snabbare oms?ttning. Jag har tyv?rr aldrig tagit sig tid att r?kna min stegfrekvens innan jag gick minimalistisk, men min mening ?r att min har ?kat, och 3 senaste m?tningar (p? olika k?rningar) s?tter mig alla p? en kadens p? 180 steg / minut. Det ?r sv?rare att m?ta stegl?ngden, men slitm?nstren p? mina skor antyder att min h?lstrejk har minskat avsev?rt, och jag kan tydligt s?ga att jag landar Adidas Superstar Femme antingen mittfoten eller framfoten n?r jag springer i min Vibram Fivefingers Nike Internationalist Womens (jag brukar v?xla mellan de tv? fotsp?r medan jag springer i dem). Samma typer av observationer noteras upprepade g?nger av l?pare som g?r omkopplaren. Ge ovanst?ende kanske man antar att ett av de s?tt som barfota / minimalistiska kan hj?lpa vissa m?nniskor ?r att det underl?ttar en f?r?ndring i springande g?ng och att f?r?ndring i p? n?got s?tt f?rb?ttrar problem som orsakade problem f?r vissa m?nniskor. Efter den l?nga introduktionen ?r det h?r studien av Dr. Bryan Heiderscheit och kollegor vid University of Wisconsin som det h?nvisas till i titeln kommer in. Jag kommer fr?n b?rjan att s?ga att jag inte har l?st studien ?nnu (jag f?rs?ker f? h?lla fast vid det - jag ?nskar verkligen att alla tidskrifter var ?ppen ?tkomst!), men det har rapporterats Nike Air Max 90 Mujer om av tv? personer som har ?sikter jag respekterar: Alex Hutchinson p? Sweat Nike Air VaporMax Dam Science och The Globe and Mail och Amby Burfoot p? Peak Performance Blog.In i ett n?tskal, studerade Heiderscheit effekterna av stegfrekvens (b?de ?kad och minskad) p? g?ng hos 45 fritidsl?pare. De fick varje l?pare att k?ra (i sina egna skor) p? ett l?pband med steghastigheter b?de 5% och 10% under (l?ngsammare kadens) och h?gre (snabbare kadens) deras f?redragna stegfrekvens. Allt detta ?r mycket intressant och verkar ge en m?jlig f?rklaring till varf?r ?tminstone vissa l?pare kan ?ver
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint