Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic tydligt visar att flera av dem (Read 1490 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
tydligt visar att flera av dem
10/14/19 at 05:31:03
Print Post  
Detta ?r ?verl?gset det omr?de d?r jag har mest kommentar. N?r du f?rst tar p? dig ett par Newton-skor kan du omedelbart s?ga att det Nike Air Max 90 Dames ?r n?got annat med dem. Kombinationen av en l?gre h?l + tjockare framfota med Adidas Ultra Boost Dames st?lldonsklaffarna kombineras s? att det verkar som om din framfota faktiskt kan vara h?gre ?n marken - det ?r en konstig k?nsla om du aldrig har testat dessa skor. Det tror att det f?rmodligen fr?mst beror p? att st?lldonsklaffarna str?cker sig ned?t utanf?r niv?n p? yttersulan p? framfoten, och detta ger en k?nsla av att det finns en extra st?ng eller kil av material under framfoten. Det ?r inte obehagligt, bara annorlunda - den n?rmaste k?nslan som jag har upplevt till detta ?r att ha l?ngd?kningsl?genheter. Ett olyckligt resultat i samband med www.tobiasstiftung.de f?rtjockning av framfoten ?r att jag tappade en viss grad av markk?nsla i Sir Isaacs - jag k?nde mig helt enkelt f?r h?g fr?n marken. XC-l?genheter kombinerar ? andra sidan en Newton-liknande k?nsla men ?r n?rmare marken, vilket b?ttre passar min personliga preferens (och de ?r mycket billigare). F?re “st?lldon” p? Newton Sir Isaac - Observera att det finns inget slitage p? tapparna, vilket Nike Air Max Classic BW Femme tyder p? att jag inte har landat p? Nike Air VaporMax Donne dem. Min f?rv?ntan var att n?r jag b?rjade springa, skulle framfotsaktuatorf?stena p? Newtons (se bild ovan) f? mig att vilja v?xla till en mer framfotslandning, men till min ?verraskning tror jag att jag faktiskt h?l slog s?mre p? min f?rsta Newton-k?rning ?n jag g?r i de flesta av mina andra skor. Jag har inte fel p? skorna f?r det h?r alls, och efter att jag gjort en medveten anstr?ngning f?r att f?rkorta mitt steg och ?ka min kadens b?rjade de k?nna sig lite b?ttre. Med det sagt s? kom jag aldrig till den punkt d?r jag faktiskt k?nde mig riktigt bekv?m att springa i Sir Isaacs, och baserat p? mitt slitagem?nster p? h?len (se bild nedan), ?r jag ganska s?ker p? att jag har sl?tt h?l i dem ganska regelbundet (och du kan ocks? se detta i filmerna som jag publicerade nedan - jag kunde bara f? en framfoten strejk n?r jag medvetet www.matthieugranier.fr tvingade den, vilket k?ndes obekv?mt). Jag har l?st massor om hur jag anpassar mig till Newtons, och hur det tar tid och anstr?ngning att anpassa ditt steg, men efter Nike Air Vapormax Dames n?stan 40 mil har jag inte sett mycket f?rb?ttring, och det ?r trots att jag ocks? springer regelbundet och tycks halva foten i minimalistiska skor med en relativt tunn h?l (XC-l?genheter, Vibrams Fivefingers, etc.). Klackskor p? Adidas Superstar Mujer mina Newton Sir Isaac och Brooks Mach 11 skor. B?da har liknande k?rstr?cka (ungef?r 40 mil vardera) - notera att det st?rre slitage (gula pilar) p? Sir Issacs (h?ger), Nike Air Max 90 Herr indikerar en mer uttalad h?lstrejk. En av de saker som jag har insett ?r att f?r mig, en mild h?l strejka verkar vara den mest bekv?ma g?ngen i de flesta skor. Jag har kommit fram till detta och ?r vid den punkt d?r jag verkligen inte ser mycket po?ng i att f?rs?ka f?r?ndra mig. Jag Nike Air VaporMax Mujer misst?nker att jag sl?r mittfoten i Vibrams (och ibland i XC-l?genheter), men om jag var tvungen att gissa, ?r jag troligtvis en mild klack i n?stan allt annat, och det ?r ok med mig. Jag misst?nker att slagen h?l ?r mest effektiva f?r min kropp och jag har f?tt ?ver alla ?nskningar som jag kanske skulle beh?va byta. Det ?r h?r v?rt att notera att Daniel Lieberman, i sin senaste studie p? fotstegsm?nster i barfota och skodda l?pare, till Nike Air Max 90 Donne och med noterade att n?gra av hans vanligtvis barfota l?pare var Nike Air Max Classic BW h?lstrejkare. Dessutom har jag lagt upp en video av eliten manliga l?pare fr?n Boston Marathon 2010 som tydligt visar att flera av dem ?r h?lstrejkare (inklusive NYC maratonvinnare 2009 Meb Keflzighi) - s? det ?r tydligt att h?lk?rning inte n?dv?ndigtvis ?r s? ineffektiv som det p?st?s vara i vissa fall. Det ?r mycket m?jligt att om jag b?r Newtons under mina n?sta 50 mil och verkligen fokuserar p? att f?r?ndra mitt g?ng kan saker f?r?ndras, men jag ?r fortfarande inte s?ker p? att jag s
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint