Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic tter och ben f (Read 1302 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
tter och ben f
08/09/19 at 03:20:07
Print Post  
"?veranv?ndningsskador i muskel- och skelettsystemet uppst?r vanligtvis n?r en struktur uts?tts f?r ett stort antal repetitiva krafter, var och en under den akuta tr?skeln f?r en struktur, vilket ger en kombinerad tr?tthetseffekt under en tid ut?ver Adidas Ultra Boost Damen kapaciteten f?r den specifika strukturen." Hreljac et al. (2000) Fr?gan om varf?r l?pare skadas ?r en som jag har mullat mycket Nike Air Max 2017 Mujer under det senaste ?ret. ?ven om jag verkligen tror att de flesta k?rskador i slut?ndan beror p? tr?ningsfel (n?gon kombination av att k?ra f?r l?ngt, f?r snabbt och f?r ofta), misst?nker jag ocks? att k?rform och skoval kan spela en viktig roll. Huruvida denna roll ?r direkt eller genom att f?rv?rra effekterna av tr?ningsfel ?terst?r till stor del att besvara. L?t mig ?ppet konstatera i b?rjan av detta inl?gg att jag Nike Air Max 95 Femmeinte tror att det f?r Nike Air Max 90 Mens n?rvarande finns n?gra ?vertygande bevis som visar n?got konsekvent kausalt samband mellan att k?ra skodd eller oskodd, p? framfoten, midfoten eller h?len och sannolikheten f?r att bli skadad ( det finns suggestiva relationer som jag kommer att ber?ra i kommande inl?gg, men f? direkta l?nkar som kan till?mpas universellt).Adidas Eqt Support Adv Damen  Jag har sett m?nniskor som k?r skodda bli skadade, och jag har sett m?nniskor som k?r oskadade skadas. Jag har h?rt fr?n m?nniskor som ?terf?r en f?rm?ga att l?pa skada fri n?r de g?r barfota eller till en mer minimal sko, och jag har sett m?nniskor som har k?rt skodd i flera ?r som inte har lidit n?gon form av allvarlig skada (jag ?r i det senare gruppera mig sj?lv). Med tanke p? graden av m?nsklig variation kan vi kanske aldrig hitta ett konsekvent m?nster, men s? kommer vi kanske Nike Air Max Tavas Damen igen - det ?r sv?rt att s?ga. Jag misst?nker att vissa m?nniskor helt enkelt ?r mer ben?gna att skada ?n andra, vissa m?nniskor ?r b?ttre p? att ?terh?mta sig fr?n mindre slitage och att vi alla hanterar tr?ningsbelastningar annorlunda. Vad jag skulle vilja g?ra i det h?r inl?gget ?r att ge en ?versikt ?ver orsakerna till repetitiv ?veranv?ndningsskada hos l?pare, och att prata lite om mitt f?rh?llningss?tt Nike Air Max Classic BW Mens till f?rebyggande av skador och hur det relaterar till mina tr?ningsstrategier och mina val av l?parskor. Mycket av det jag kommer att skriva ?r mycket spekulativt och st?ds sannolikt inte av en m?ngd h?rda data, men jag skulle vilja rapportera min anekdotiska erfarenhet i hopp om att det kommer att generera diskussion och ytterligare t?nkande om ?mnet (av b?de dig och jag ). Om du har n?got att l?gga till eller dela, var du Nike Air Vapormax Donne v?lkommen att g?ra det i kommentarerna - jag ?r mycket intresserad av att h?ra mer om olika metoder f?r att f?rebygga skador. F?r n?gra veckor sedan lyssnade jag p? ett avsnitt av en podcast som heter Geeks in L?parskor. I avsnittet fr?gade v?rdarna, Jason och Raymond, som b?da b?rjar l?pare, min v?n Lam, som ?r en l?kare och f?rfattare till Running Laminator-bloggen, vad hans inst?llning var att v?lja en springsko. Lams svar var att han tror p? att springa i flera skor med olika strukturella egenskaper f?r att Nike Air Max Classic BW Femme uts?tta sina f?tter och ben f?r olika p?frestningar och krafter p? varje k?rning. Lam talade om hur f?tterna ?r anm?rkningsv?rt anpassningsbara till krafterna de uts?tts f?r, men att om vi ?verbelasta dem p? n?got s?tt kan vi st?ta p? problem. D?rf?r uts?tter vi st?ndigt v?ra f?tter och ben f?r varierande kraftanv?ndning, Nike Air Max 95 Femme genom att variera skor, undviker vi ?verbelastade dem p? ett enda s?tt och g?r dem starkare ?vergripande. Vad som slog mig n?r jag lyssnade p? detta ?r att Lam's strategi och tankeprocess ?r anm?rkningsv?rt lik min egen. Ett av ?mnena som jag undervisar Nike Air Max 2017 Donne om varje ?r i min kurs i m?nsklig anatomi och fysiologi ?r ett begrepp som kallas Wolffs lag. I grund och botten s?ger Wolffs lag att v?ra ben ombyggs f?r att b?ttre motst? de krafter som vi vanligtvis uts?tter dem f?r. De flesta m?nniskor (inklusive mina elever n?r jag ber?ttar f?r dem) tenderar inte att t?n
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint