Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic e innan jag tog ut skorna ige (Read 1833 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
e innan jag tog ut skorna ige
07/18/19 at 03:09:21
Print Post  
Idag k?rde jag 10,3 miles i min Saucony Kinvaras och det gjorde inte ont - det var faktiskt en av de b?sta k?rningarna jag har haft sedan jag sprang Manchester City Marathon i b?rjan av november. Det h?r uttalandet i sig kan inte verka allt som ?r betydande - jag k?r mycket mil och de allra flesta g?r inte ont. Det var inte fallet n?r jag sprang f?rra fredagskv?llen. Den senaste m?naden lade jag en f?rsta titt p? ?versynen av den mycket f?rv?ntade New Balance Minimus Trail sko som kommer att sl?s p? marknaden i b?rjan av 2011. I det h?r utskottet proklamerade jag efter att ha k?rt i dem tv? Nike Air Max 270 Femme g?nger att Minimus Trail var n?ra perfektion i en Nike Air Max 95 Dames l?pande sko. Jag menade det. Jag var ganska slagen med skon - det s?g bra ut, det passade som en handske och det hanterades vackert p? v?gen och sp?ret. Jag var ?vertygad om att det skulle bli den perfekta hybridskoen, en som skulle vara b?rbar i n?stan alla slags f?rh?llanden. Tyv?rr, som ibland kan h?nda i relationer som b?rjar med ett slag, blev sakerna sura snabbt. Det b?rjade strax f?re Thanksgiving. Min familj och jag reser till Maine, och jag skulle ta med minimussp?ret med mig eftersom det var en chans att sn? och jag ville ha n?got som skulle ge anst?ndigt drag om det blev slickat. Jag valde att b?ra sp?ren p? bilturen och n?r jag satt p? dem m?rkte jag en skarp och sm?rtsam k?nsla vid basen av min rosa t? p? min h?gra fot (i regionen som anges av den r?da cirkeln ovan). Jag t?nkte ingenting p? det f?rst eftersom jag inte Nike Air Max Classic BW Donne hade k?nt det p? n?gon av mina tidigare k?rningar, men www.philshotton.co.uk trycket gick aldrig bort. Vid inspektionen av skon n?r jag anl?nde till Maine s?g det ut som om det var en tillverkningsymmetri (se bilden nedan) som hade orsakat att det svarta bandet ?ver metatarshuvudena skulle vara t?ttare p? h?ger sida (indikerad av den gula linjen i bilden ovan ). Korsningen mellan detta band och den svarta remsan som h?ller sn?ren skjuter in i min fot, precis ovanf?r foggen mellan min rosa t? och 5: e metatarsalhuvudet. Jag t?nkte p? att f?rs?ka trimma lite material fr?n insidan av skon, men valde inte att eftersom jag inte ville f?rst?ra det i processen.
Tillverkning asymmetri i Minimus Trail? Gula pilarna visar hur det ?vre materialet verkar dras ytterligare i h?ger fotskon (p? v?nster i bilden), och det svarta metatarsalbandet verkar ocks? dras Nike Air VaporMax Damen ner. Den h?gra fotskon ?r betydligt sn?vare ?n den v?nstra Nike Air Max 90 Hombre fotskon.
Jag trodde att det skulle vara lite att bryta in skulle str?cka metatarsalbandet ut, s? jag best?mde mig f?r att g? till en l?pbandsk?rning i skorna i Maine. Det var p? den tiden att saker verkligen b?rjade bli fula. Omkring 15 minuter in i min lopp m?rkte jag en br?nnande k?nsla strax ovanf?r mitt v?nstra kn? (motsatt sida fr?n pinky t?nv?rk). Sm?rtan blev gradvis v?rre, s? sm?ningom till den punkt d?r jag skar avbrottet f?r r?dsla f?r att jag skulle kunna g?ra n?gra skador. Jag k?nde till denna sm?rta. N?r jag var i grundskolan hade jag upplevt exakt samma sak, som jag sj?lvdiagnostiserade som iliotibialbandssyndrom. Ja, den fruktade ITBS. D?refter en enkel byte av skor gjorde sm?rtan bort (de var en halv storlek f?r stor och f?rmodligen inte avsedd att springa)Nike Air Max 90 Femme , men jag blev f?rbryllad av vad som h?nder med Minimus Adidas Superstar FemmeTrail eftersom jag tidigare hade k?rt dem utan n?gra problem, och jag hade inga tecken p? ITB-sm?rta vid tidigare k?rningar (eller i det senaste minnet f?r den delen). Jag trodde kanske att l?pbandet skulle skylla eftersom jag inte hade k?rt p? en f?r en stund, men minnet p? mina d?liga skor fr?n grundskolan l?g kvar - skorna hade orsakat det d? och kanske orsakade de det nu. Tv? dagar senare Jag best?mde mig ganska r?dd f?r att testa kn?et med en 5 milsk?rning i min st?ndigt p?litliga Saucony Kinvaras, och till min f?rv?ning var jag helt sm?rtfri. Inga problem alls. Orsaken till ITB-sm?rtan var antingen l?pbandet eller skor, och var lite f?rsiktig, jag valde att v?nta lite innan jag tog ut skorna igen. Cirka tv? veckor senare best?mde jag mig f?r att prova en l?pband igen,www.tobiasstiftung.de den h?r g?ngen i min egen k?llare med bara ett par Nike Air Max 90 Herr tunna strumpor p? m
  
Back to top
 
IP Logged
 
Alejandr
YaBB Newbie
*
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 1
Joined: 04/09/20
Re: e innan jag tog ut skorna ige
Reply #1 - 04/09/20 at 09:12:45
Print Post  
To understand language it really difficult, So for this purpose we mostly choose to translate this material. It is perfect and i want to invite you to translate your whole essay service uk data which make your learning more easy and you also can understand this language more easily.
  
Back to top
 
IP Logged
 
mrseo12
YaBB God
*****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 1337
Joined: 09/03/20
shz
Reply #2 - 11/02/22 at 17:50:43
Print Post  
I can see that you are an expert at your field! I am launching a website soon, and your information will be very useful for me.. Thanks for all your help and wishing you all the success in your business.      go devil slickline
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint