Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic reren og passagererne fra (Read 886 times)
Labi1996
YaBB Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.6.11!

Posts: 273
Joined: 02/25/19
reren og passagererne fra
06/26/19 at 03:17:12
Print Post  
I sidste uge skrev jeg en oversigt over det kursus, jeg for nylig deltog i for forebyggelse og behandling af k?rende skader. I det indl?g n?vnte jeg, at emnet belastningsbelastning har f?et en stor interesse Nike Air Max 270 Mujer i det seneste med hensyn til det potentielle forhold til skaderisiko hos l?bere. I kommentarerne, der fulgte med det indl?g, foreslog Amby Burfoot, at jeg skriver et resumé af, hvad der er pr?cis lodret belastning, og hvorfor det er vigtigt for en l?ber. Dette indl?g er mit fors?g p? at give et skud til en forklaring, men ogs? at henvise til en r?kke indl?g af en ekspert p? emnet - fysioterapeut Jay Dicharry fra University of Virginia SPEED Lab. Vertical Loading Rate - Hvad er det og Nike Air VaporMax Dam hvad Nike Air Max 90 Femme er det Hvorfor er det vigtigt?
N?r vi l?ber, kommer hver fod i kontakt med jorden ca. 80-100 gange i minuttet i gennemsnit. Dette betyder en stride rate / kadence p? 160-200 trin / minut, og jeg v?lger at holde r?kken bred her, da kadence varierer fra person til person og til en vis grad med k?rehastighed. Hver gang du lander, p?virker din fod www.arqueoymas.es jorden med en vis m?ngde kraft, som modvirkes af en lige og modsat m?ngde kraft anvendt af jorden p? din fod. Denne lige og modsatte kraft er kendt som jordreaktionskraften eller GRF for kort. Jordreaktionskraften kommer i en r?kke komponenter, som typisk er brudt i forreste-posterior (langs den retning, du rejser), vandret (fra side til side) og lodret (lige op og ned). Af disse er den lodrette GRF den st?rste i st?rrelse, og det er den, jeg vil fokusere p? her.
Nedenfor er en graf, der Nike Air Max 2017 Mens viser den vertikale jordreaktionskraftkurve for en h?l-t?rl?ber (modelleret efter Cavanagh og LaFortune, 1980) P? den lodrette (Y) akse er v?rdien af ??den vertikale jordreaktionskraft som en funktion af kropsv?gt. Du kan t?nke p? dette som en proxy for hvor meget kraften foden anvender til jorden, mens du k?rer. Den vandrette (X) akse viser tid i Nike Air Max 95 Mens millisekunder - hvor lang tid hver fod er i kontakt med jorden varierer mellem mennesker og ved forskellige k?rehastigheder, men 300 millisekunder (ca. 1/3 af et sekund) er et rimeligt tal for en typisk l?ber. Den kurve, der er vist p? grafen, viser, hvordan lodret GRF ?ndres fra punktets f?rste kontakt med jorden (tid 0) til det punkt, hvor foden forlader Nike Air Max Classic BW Femme jorden p? t?-off (ca. 300 ms). Hvad du vil bem?rke i denne graf er, at der er to forskellige krafttoppe. For det f?rste er slagspidsen den f?rste kraft p? jorden ved foden og underbenet ved den f?rste h?lkontakt (husk, denne graf er til en h?l-t?rl?ber). Fuld kropsv?gt p?f?res ikke p? dette tidspunkt, s? effektstoppet er grundl?ggende en funktion af fodens v?gt og nederste ben, der rammer jorden. Den aktive top repr?senterer den kraft, der p?f?res af foden og underst?ttet kropsv?gt Nike Air Max 90 Femme Rose under grov midtstilling. Bem?rk, at den er st?rre end slagkraften - dette er det typiske m?nster. I den ovenst?ende graf er den lodrette belastningshastighed i det v?sentlige linjens h?ldning fra den indledende kontakt til slagstoppen (i praksis bliver den normalt m?lt i regionen fra 20-80% mellem disse punkter). Lasthastigheden repr?senterer simpelthen, Nike Air Max 90 Femme hvor hurtigt slagkraften p?f?res - en stejlere h?ldning betyder en hurtigere kollision. En mere blid h?ldning vil indikere, at kraftp?f?ring under p?virkning spredes over en l?ngere periode. En rimelig analogi ville punche v?ggen med din barme knytn?ve - din n?ve kommer til et meget hurtigt stop og kraften p?f?res hurtigt. Dette er ikke en god ting for din knytn?ve. P? den anden side, hvis vi l?gger p? en boksehandske, kunne vi stadig ramte muren meget h?rdt, men puden i handsken Nike Air Max TN Mujer ville bremse effekten og fordele styrken over en l?ngere periode. Derfor ville det ikke skade s? meget, og det ville sandsynligvis ikke skade knoglerne i din h?nd. Den samme logik g?lder for krumplingszoner i en bil - n?r du styrter krumplingszonen s?nker kraftanvendelsen for at beskytte f?reren og passagererne fra det pludselige chok af en ?jeblikkelig Adidas Superstar Femme p?virkning. Resultatet af ovenst?ende oplysn
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint